Rantakallion koirapuisto avattu

Rantakallionpuisto

Rantakallionpuiston uusi koirapuisto on otettu käyttöön joitakin päiviä sitten. Uudessa hienossa puistossa on erilliset puolet isoille ja pienille koirille sekä katokset, joiden alla koirien ulkoiluttajat voivat pidellä sadetta. Kovin tuulisella säällä niistä ei tosin liene juuri apua, sen verran avonaisia ovat.

Koirapuisto sijaitsee Eiran ja Eiranrannan välissä. Viimeistelytyöt ovat vielä kesken. Valaistusta ei ole asennettu, eikä puiston luoteiskulman portti ole vielä käytössä. Telakkakadun reunaan, Rantakallionpuiston läntiselle reunalle, on rakenteilla myös kevyen liikenteen väylä.

13-vuotias labradorinnoutaja Rasmus oli yöllisellä puistolenkillä sitä mieltä, että mielenkiintoisia hajuja ei ollut vielä tarpeeksi. Sen suhteen tilanne onneksi parantunee nopeasti. Sen sijaan kallionkoloihin jääneet monet lätäköt olivat tosi kiva juttu. Niissä oli mukava litsutella ja lätsytellä.

Lauantaina päivällä koirapuistossa olikin sitten jo vilske päällä. Pienten koirien puoli ei kuitenkaan ollut suosiossa, sillä pienemmätkin juoksentelivat suurien seassa kuten vanhassakin koirapuistossa. Tämä on Rasmuksen mielestä hyvä juttu, sillä monet kivoista kavereista ovat varsin pienikokoisia. Ihan tylsäähän se olisi, jos heitä pitäisi haistella vain aidanraoista.

Rantakallionpuisto
Vanhaa ratapohjaa pitkin pääsee hyvin vaikka juoksemaan.

Rantakallionpuisto
Isojen koirien puolella on myös kallioinen alue, jonka painanteissa on sateen jäljiltä paljon pieniä lammikoita.

Yhteensä 3 kommenttia ja/tai paluuviitettä kirjoitukseen “Rantakallion koirapuisto avattu”

1. Arto Ertama 2.12.2009 klo 16:30:

Koirapuisto on todella hieno. meidän koirat ovat ainakin aivan rakastuneet siihen.Pehmeää hiekkaa ja riittävästi tilaa!

Kunhan vielä saadaan valaisimet ja kulku myös luoteiskulman portista.

Kirjoituksesta on unohtunut, että ainakin havainnepiirrokseen http://www.hel.fi/wps/wcm/connect/f28c93004a17427695fcfd3d8d1d4668/rantakallionpuisto_suunnitelma.pdf?MOD=AJPERES
    ja suunnitelmaan on merkitty toteutettavaksi porrasyhteys Merikadulta.

Sitäkin innolla odottelemme.

Katos ei tosiaankaan tuulisella säällä juuri suojaa.
    Se on selvästi ”väärin päin”. Ja lisäksi siinä on takaseinänä vain ritilä, josta tuuli puskee läpi.
    Funktio jää siis saavuttamatta, mutta kaunishan se on.

t. Arto

2. Niko Lipsanen 2.12.2009 klo 16:41:

Ne katokset tosiaan vähän ihmetyttävät. Tuulta kun tuolla paikalla riittää. Toisaalta, ehkä on vain hyvä, että ne eivät ole liian houkuttelevia myös muiden kuin koiranulkoiluttajien kannalta.

Nuo Merikadun portaat jäivät tosiaankin jutussa mainitsematta. Eivätköhän nekin sinne ajastaan tule.

3. Niko Lipsanen 3.12.2009 klo 02:24:

Nyt koirapuistoon on saatu myös valot. Kelpaa mennä pimeälläkin (ja sitähän tähän aikaan vuodesta riittää).