Telakkakatu vedetään vanhan ratakuilun yli

Ratakuilun täyttö

Vanhaa satamaradan kuilua täytetään parhaillaan. Täyttö liittyy Telakkakadun uudelleenlinjaukseen ratakuilun yli. Samalla avataan uusi katuyhteys Hernesaarenkadulta Speranskintielle.

Merikatu laitetaan pohjoispäästään umpeen. Liikennevirta ei siis jatkossa kulje Telakkakadulta Merikadulle, vaan ohjataan täytettävän kuilun yli Eiranrantaan. Rantakallionpuistoon, rakenteilla olevan uuden koirapuiston viereen, tulee uusi Telakkakadun suuntainen jalkakäytävä.

Ravintola Anin eteen jäävä pieni kadunpätkä tukitaan pohjoispäästä niin, että ajo sinne onnistuu vain Hernesaarenkadun puolelta. Samalla Munkkisaarenkadun/Tehtaankadun ja Telakkakadun risteys muutetaan selkeämmäksi ja siihen asennetaan liikennevalot.

Kaavio toteutettavasta suunnitelmasta on alla.

Ratakuilun täyttö

Lisää tietoa suunnitelmista löytyy rakennusviraston Jätkäsaari ja Eiranranta -sivulta.

Yksi kommentti tai paluuviite kirjoitukseen “Telakkakatu vedetään vanhan ratakuilun yli”

1. Niko Lipsanen 25.3.2010 klo 00:53:

Yhteys on tarkoitus toteuttaa kevään aikana.