Telakkarannan kilpailuehdotukset arvioitavina

Telakkarannan arkkitehtuurikilpailun työt

Design Telakka -arkkitehtuurikilpailun kilpailutyöt ovat nyt nähtävillä. Kilpailu koski Munkkisaaressa sijaitsevaa ns. Telakkarannan aluetta meren ja Telakkakadun välissä ulottuen Munkkisaarenkadun ja Telakkakadun kulmasta Nosturille.

Kilpailun tavoitteena oli löytää ”löytää arkkitehtonisesti ja toiminnallisesti korkeatasoisia ratkaisuja vanhan telakka-alueen täydennysrakentamiselle, johon kuuluu mm. hotelli ja design-putiikkeja”. Mukana on neljä arkkitehtitoimistoa: Arkkitehtitoimisto JKMM Oy ja Arkkitehtitoimisto Sigge Oy Suomesta, Lundgaard & Trandberg Arkitekter A/S Tanskasta sekä Diener & Diener Architekten Saksasta.

Yleisö voi arvioida kilpailuja näyttely- ja infokeskus Laiturilla (entisellä linja-autoasemalla Kampissa) 30.11.–18.12.2010. Työt ovat nähtävillä myös Laiturin nettisivuilla.

Katso myös, miltä Telakkarannassa nykyisin näyttää.

Kuvassa yllä on pienoiskuvat kustakin kilpailutyöstä, jotka ovat Eighteensixtyfive, Hot Dock, Living Harbour ja NOAH.

Yksi kommentti tai paluuviite kirjoitukseen “Telakkarannan kilpailuehdotukset arvioitavina”

1. Niko Lipsanen 3.2.2011 klo 20:37:

Kilpailun voitti tanskalaisen Lundgaard & Tranberg Arkitekter A/S -arkkitehtitoimiston ehdotus Living Harbour.