Munkkisaareen majoitetaan pitkäaikaisasunnottomia

HDL Munkkisaarenkatu

Helsingin Diakonissalaitoksen (HDL) kiinteistöön Munkkisaarenkatu 16:ssa majoitetaan vajaat sata pitkäaikaisasunnotonta. Majoitettavat tulevat HDL:n Alppikadun asumisyksiköstä, jossa on aiemmin tänään tapahtunut mittava vesivahinko. Järjestely on väliaikainen, mutta sen pituus ei ole vielä tiedossa.

Alppikadun asumisyksikön henkilökunta siirtyy myös Munkkisaarenkadun kiinteistöön ja työskentelee siellä kolmessa vuorossa. Mukana tulee myös ympäristötyöntekijä, joka liikkuu kadulla ohjaten tarvittaessa kiinteistön asukkaita ja pyrkii ehkäisemään mahdollisia häiriöitä ennalta. Vartioinnista ja turvallisuudesta vastaa Securitas.

Yhteensä 5 kommenttia ja/tai paluuviitettä kirjoitukseen “Munkkisaareen majoitetaan pitkäaikaisasunnottomia”

1. Anneli 10.6.2016 klo 21:06:

Kyllä huomaa hyvin katukuvassa. Enkä tarkoita tätä hyvässä mielessä😑

2. Maarit 17.6.2016 klo 11:39:

Onko tietoa, miten kauan tilapäismajoitus kestää?

3. Aapo Rauhio 20.6.2016 klo 20:29:

Diakonissalaitokselta saadun tiedon mukaan noin 60 henkilöä on muuttanut takaisin Alppikadulle ja noin 45 henkilöä jää Munkkisaarenkadulle 2-3 kuukauden ajaksi odottamaan korjaustoimenpiteiden valmistumista.

4. 1.7.2016 klo 12:49:

Huomaa miten ahdasmielinen nurkka tämä on, mitään poikkeavaa ei saisi kadulla liikkua, mitään liikennettä ei saisi olla, kukaan ei saa istua pihalla, kun kukkahattu tädit valittavat, pitää muuttaa urbaanisesta kaupunki miljööstä maalle, missäö ei ole ristinsielua jos kaipaa rauhaa, kaupunki muuttuu ja sen myötä on myös asukkaiden muututtava!

5. Mie 31.7.2016 klo 06:37:

Nimim. ”mä”: Ahdasmielisyys ja turvallisuuden tunne ei käsittääkseni ole sama asia. Semmosta bakkanaalia ja jengiä on välillä tuossa munkkisaarenkadun suoralla että pärjäisi tosiaan ilmankin.

Ps. Kukkahattutäti on yhdyssana.