Suuret purjelaivat ja Telakkaranta-näyttely

Tall Ships Race 2013, Hietalahti

Suurten purjelaivojen Tall Ships Races -tapahtuma alkaa huomenna keskiviikkona 17.7. ja kestää lauantaihin. Osa laivoista on jo tullut perille Hietalahteen. Tapahtuma-alue yltää Jätkäsaaresta Sillilaiturin kautta Hietalahdentorille ja edelleen Telakkarantaan. Osa laituripaikoista on telakan alueella.

Alueen asukkaita kiinnostaa varmasti myös Helsingin kaupunkisuunnitteluviraston ja Skanskan pystyttämä Telakkaranta: historia ja tulevaisuus -näyttely. Se on avoinna Tall Ships Races -tapahtuman yhteydessä päivittäin klo 10–17.

Näyttelyssä on esillä paitsi Telakkarannan alueen suunnitelmia myös vanhoja valokuvia Telakkarannasta ja Munkkisaaresta. Näyttely on Telakkarannassa, jonne pääsee telakan vanhasta pääportista Munkkisaarenkadun ja Telakkakadun kulmasta tai laituria pitkin Nosturin vierestä.

Telakkaranta-näyttely

Kuvat on otettu tiistaina 16.7.2013.