Risteysjärjestelyt hämmentävät autoilijoita

Merikadun pää

Munkkisaaren kulmien uudet risteysjärjestelyt sekoittavat jonkin verran liikennettä. Erityisesti Merikadun pään laittaminen umpeen on aiheuttanut hämmennystä, kun kaikki autoilijat eivät ole huomanneet uutta umpikujan merkkiä.

Kadun päässä ei ole juurikaan tilaa kääntyä ympäri, minkä vuoksi liikenne on sumppuuntunut. Erään asukkaan mukaan umpikujaan on ajanut ainakin yksi turistibussikin.

Sulkeminen on tehty väliaikaisen näköisillä betoniporsailla, mutta se on silti tarkoitettu pysyväksi. Telakkakadun ja Merikadun järjestelyistä on tällä sivustolla kerrottu jo aikaisemminkin.

Merikadun sulkemisella pyritään selkeyttämään risteysjärjestelyjä nyt, kun kulku Hernesaarenkadulta Speranskintielle on avattu entisen ratakuilun yli. Betoniporsaat vaihdettaneen johonkin pysyvämpään ratkaisuun. Lisäksi Speranskintielle tulee hidaste hillitsemään läpiajoa ja nopeuksia.

Myös Munkkisaarenkadun ja Telakkakadun risteyksessä on myllerrys käynnissä. Ravintola Anin edestä kulkeva Telakkakadun pätkä jää umpikujaksi. Aikaisemmin monimutkaisesta risteyksestä tulee selväpiirteisempi neliristeys, johon tulee myös liikennevalot.

Tällä hetkellä risteyksen tekee sekavaksi myös se, että kulmassa on rakennustyömaa, jossa YIT muuttaa telakan entistä pääkonttoria asunnoiksi.