Hernesaaren Rantaan konsertteja kesäkaudella

Hernesaaren Ranta

Hernesaaren kärjessä jo viime kesänä aloittanut ravintola-alue Hernesaaren Ranta laajentaa tänä kesänä toimintaansa konsertein. Ensimmäinen niistä on jo tänään vappuaattona 30.4., kun ravintola-alue aloittaa uuden kesäkauden. Konsertti kestää klo 23 asti.

Suurin ja meluisin kesän konserteista tulee olemaan lauantaina 11. kesäkuuta pidettävä Summerburst. Sinne odotetaan 4000 ihmistä ja ainoana kesän konserteista sille on myönnetty lupa klo 24 saakka. Klo 23 asti lupa on vappuaaton konsertin lisäksi myönnetty tapahtumille Hernesaaren juhannus 24.–25.6. ja Venetsialaiset 26.–27.8.

Lisäksi Hernesaaren Rannassa järjestetään muitakin musiikkitapahtumia, joissa soitto jatkuu korkeintaan klo 22 asti. Ympäristösuojelupäällikön myöntämät luvat näkyvät kaupungin sivuilla.

Konserttitoiminta ja ravintola-alueen hakemat pidennetyt anniskeluajat ovat saaneet monet alueen asukkaat huolestumaan lisääntyvästä melusta, roskaantumisesta ja liikenteestä. Huomautuksia Uudenmaan aluehallintovirastolle ja Helsingin ympäristökeskukselle on tullut ainakin alueen ja lähiympäristön asukasyhdistyksiltä, taloyhtiöiltä ja myös joiltakin yksittäisiltä asukkailta.

Hernesaaren Ranta luopui kuitenkin hakemukseensa alunperin sisältyneestä anniskeluajan pidentämisestä klo 1.30 saakka. Aluehallintovirasto myönsi anniskeluajan korjatun hakemuksen mukaisesti klo 0.30 saakka (valomerkki). Ravintoloiden on siten sulkeuduttava viimeistään klo 1.00.

Anniskelupaikkoja alueelle myönnettiin 2500 kappaletta. Tarkoitus on kuitenkin tuoda myöhemmin alueelle myös purjealus, jossa olisi lisää anniskelupaikkoja. Sen anniskelupaikoille haetaan lupaa vasta myöhemmässä vaiheessa.

Oheisessa kuvassa Hernesaaren Rantaa vasta valmistellaan kesää varten. Kuva on otettu 21.4.2015.