Raitiovaunu 6 ensin Eiranrantaan, sitten Hernesaareen?

Helsingin raitioliikenteen seuraavaa suurta linjastouudistusta suunnitellaan parhaillaan. Se on jo jotakuinkin selvää, että Hernesaareen tulee raitiolinja, joka todennäköisesti olisi linja 6. Reitti kulkisi Bulevardilta Hietalahdentorin kautta Telakkakatua pitkin Eiranrantaan ja siitä edelleen Hernesaareen.

Raitiovaunuyhteys Hernesaareen asti ei kuitenkaan toteudu, ennen kuin alueen rakentaminen muutoinkin pääsee käyntiin. Todennäköisesti siinä menee siis 2020-luvulle asti. Tarkoitus on kuitenkin selvittää, olisiko yhteydelle Eiranrantaan asti tarvetta jo sitä ennen ja löytyykö sen kulmilta tilaa väliaikaiselle kääntöpaikalle.

Suunnitelmia esitellään ja niistä voi antaa palautetta kolmessa asukastilaisuudessa, jotka järjestetään marras-joulukuun vaihteessa:

• ma 25.11. klo 15–19, Töölön kirjasto (Topeliuksenkatu 6)
  • ke 27.11. klo 15–18.45, Info- ja näyttelytila Laituri (Narinkka 2)
  • ma 2.12. klo 15–19, Kallion kirjasto (Viides linja 11)

Raitiolinja 6:n reitin eteläinen osuus näyttäisi nykyisen pohjakartan päälle aseteltuna tältä:

Raitiovaunu 6, Hernesaari

Kuva: HSL, Raitioliikenteen linjastosuunnitelma.

Yhteensä 3 kommenttia ja/tai paluuviitettä kirjoitukseen “Raitiovaunu 6 ensin Eiranrantaan, sitten Hernesaareen?”

1. Marja Harri 19.12.2013 klo 17:37:

Raitiovaunuliikenne (6) MITÄ PIKIMMIN ULOTTUMAAN AINAKIN EIRANRANTAAN – KIITOS!!!

Raitioliikenne toisi helpotusta Eiranrannan julkisen liikenteen alasajettuun tilanteeseen. Bussilinja 16:n lakkauttaminen oli ääretön pettymys.

2. Saynur 27.3.2014 klo 16:19:

Tämä oiva reitti palvelisi paitsi asukkaita, niin erityisesti risteilijäturisteja.

3. käthe loreley taht 15.5.2016 klo 13:04:

Odotan tosiaan että tänne tulisi raitiovaunu mitä pikimin.