Hiekkasiiloon porataan ilmanvaihtokanavaa

Luostaripuiston kallioilla Hernesaarenkadun länsipäässä on käynnissä poraustöiden valmistelu. Helsingin kaupungin rakentamispalvelu Stara poraa kallioiden alla sijaitsevaan, keväällä laajennettuun, hiekkasiiloon uutta ilmanvaihtokanavaa. Työ tehdään viikoilla 25 ja 26.

Päivitys: Tämän jälkeen tehdään räjäytys- ja betonointitöitä maan alla. Koko työmaan arvioitu valmistumisaika on lokakuussa 2013.

Hiekkasiiloissa on hiekkaa Helsingin kantakaupungin katujen talvihiekoitusta varten. Siilot täytetään aina syksyisin Hernesaarenkadun viistoparkkipaikkojen alla olevien luukkujen kautta.

Hiekkasiiloon porataan ilmanvaihtokanavaa

Kuvat on otettu maanantaina 17.6.2013.

Yksi kommentti tai paluuviite kirjoitukseen “Hiekkasiiloon porataan ilmanvaihtokanavaa”

1. Niko Lipsanen 24.6.2013 klo 02:03:

Työmaan ympärille kuvien ottamisen jälkeen pystytetyt pressuaidat ovat ilmeisesti sitä varten, ettei poraamisessa voiteluaineena käytettävä risiiniöljy roiskuisi ympäriinsä (esimerkiksi viereen pysäköityjen autojen päälle).