Munkkisaaren- ja Telakkakadun risteys valmistuu kesällä

Munkkisaarenkadun, Telakkakadun ja Tehtaankadun risteys

Munkkisaarenkadun, Telakkakadun ja Tehtaankadun risteyksen keskeneräisyys on häirinnyt alueen asukkaita jo pitkään. Risteyksiin tulevista liikennevaloista on ollut puhetta jo ainakin syksystä 2009, mutta valoja ei vain kuulu. Tyhjät tolpatkin ovat olleet odottamassa jo varmaan vuoden päivät elleivät kauemminkin.

Risteyksen valmistumista on haitannut Munkkisaarenkadun ja Telakkakadun kulmassa ollut rakennustyömaa, jossa vanhaan toimistotaloon on remontoitu asuntoja. Se remontti alkaa näyttää jo aika valmiilta. Niinpä kaupungin puolesta on lupailtukin, että liikennevalot valmistuisivat tämän kesän aikana.

Telakkakadun vanha ratakuilu

Jotakin näyttää olevan työn alla myös Telakkakadun vanhassa ratakuilussa.

Oheiset valokuvat on otettu maanantaina 2.7.2012.

Yhteensä 2 kommenttia ja/tai paluuviitettä kirjoitukseen “Munkkisaaren- ja Telakkakadun risteys valmistuu kesällä”

1. Tuomo Niemi 6.7.2012 klo 00:11:

Asumme tässä telakan vanhassa pääkonttorissa ja tulin soittaneeksi rakennusviraston suunnittelijalle, jolla kyseinen kohde on hoidossa. Hän vahvisti liikennevalojen asentamisen risteykseemme ennen syysruuhkia.

Vanha ratakuilu rakennetaan väiaikaisesti pyörätieksi syksyyn mennessä samalla, että se saadaan hyötykäyttöön odottamaan asemakaavan valmistumista. Telakkakadullehan on linjattu raitiovaunukiskot lähivuosina, kun Telakkarannan rakentaminen pääsee vauhtiin.

2. Niko Lipsanen 1.8.2012 klo 12:25:

Tuosta väliaikaisesta pyörätiestä on nyt juttua myös Hesarin Oma kaupunki -sivuilla: Telakkaranta saa oman baanan.