Telakan melu häiritsee Munkkisaarenkadulla

Munkkisaarenkatu

Hietalahden telakalta kantautuva melu häiritsee Munkkisaarenkadun varren asukkaita. Keväällä joitakin melulähteitä saatiin vaimennettua, mutta sittemmin melu on vaivannut uudestaan.

Kesäkuun alun meluhaitta aiheutui vuokratusta ilmakompressorista, joka oli käytössä telakan oman laitteiston rikkouduttua tulipalossa 30. toukokuuta. Kompressoria käytettiin maalaus- ja hiekkapuhallustyössä vaadittavan ilmanpaineen muodostamiseksi. Kompressorin vika on myöhemmin korjattu, eikä vuokratun kompressorin käytölle ole enää tarvetta.

Kesällä, kun asukkaat pitävät ikkunoita auki, melu häiritsee tavallista enemmän. Munkkisaarenkatu 10–14 kohdalla on taas viime öinä kuulunyt telakalta tulevaa kova hurinaa.

Hernesaarenkadun puolelle tai Eiranrantaan melu ei ilmeisesti kantaudu. Ainakaan siellä asuvilta ei ole kantautunut tietoa melusta sivuston ylläpidon tietoon.

Asutko Munkkisaarenkadulla tai muualla Munkkisaaressa tai Eiranrannassa? Häiritseekö telakalta kuuluva melu sinua? Kerro kokemuksistasi kommenteissa (alla).

Kuvassa on Munkkisaarenkadun taloja Telakkarannan suunnasta nähtynä (telakan rakennuksia oikealla).

Yhteensä 5 kommenttia ja/tai paluuviitettä kirjoitukseen “Telakan melu häiritsee Munkkisaarenkadulla”

1. Kimmo Teikari 2.7.2012 klo 09:59:

Todellakin kesällä, kun ikkunaa on pakko pitää öisinkin auki melu häiritsee. Ikkuna on Hylkeenpyytäjänkadun puolella ja tuo hurina on joskus todella häiritsevää. Samoin järjetön kolina, joka saattaa aamulla alkaa jo klo 06.00.
    Ei mikään kovin mukava naapuri. Olen ajatellut, että noudatetaankohan siellä Venäjän standardeja metelin osalta.

2. Niko Lipsanen 8.8.2012 klo 20:54:

Olen pari kertaa nyt kuullut tuota melua ulkona Hernesaarenkadullakin, kun olen jäänyt kuuntelemaan. Aika myöhään sieltä tosiaan välillä tulee sellaista hiekkapuhallukselta tms. kuulostavaa ääntä, joka varmasti lähimmissä taloissa on häiritsevää.

3. Paula Kärki 19.8.2015 klo 17:26:

Asumme Hernesaarenkatu 11 D:ssä. Melu häiritsee kovasti! Ääni on stressaava ja ärsyttävä. En ole huomannut aiempina kesinä samanlaista häiriötä. Onkohan tilanne pysyvä?

4. Kitta Virtavuo 28.8.2015 klo 08:40:

Itsekin, vaikken kovin ääniherkkä olekkaan, olen kiinnittänyt huomiota telakalta tulevaan lisääntyneeseen ääneen. Ajoittain häiritsevääkin. Äänet kuulostavat painepesulta ja/tai hiekkapuhallukselta. Joskus myös korkeaa, sirisevää ääntä kantautuu asuntoihin, kuin hammaslääkärin porausta. Lieneekö osasyynä se, että pitävät telakkahallin ovia auki työskennellessään.

5. Timo Markkanen 6.9.2016 klo 20:16:

Tuo korkea sirisevä ääni kuuluu taas aamusta myöhään iltaan! Asun Munkkisaarenkatu 6:ssa ja meteli on sietämätön vaikka ikkunat kiinni.