Ravintolapäivä la 19.5. myös Munkkisaaressa

Ravintola Vihreä Kana, Munkkisaari

Ravintolapäivä on jälleen tämän viikon lauantaina 19.5. ja Munkkisaari on taas hyvin edustettuna. Vanhoista tutuista pop up -ravintoloista mukana ovat thairavintola Vihreä Kana Luostaripuistossa ja possuravintola B-Smokery Hernesaarenrannassa.

Uusina tulokkaina mukaan ovat ilmoittautuneet rantaravintola Overboard Eiranrannassa, saksalainen makkararavintola Curry Wursti Hernesaarenkadulla ja muotoilukahvila Torikoju Nosturin luona Telakkarannassa.

Ravintolapäivä on hyväntuulinen ruokakarnevaali, jolloin kuka tahansa voi pystyttää pop up -ravintolan kotiinsa tai lähipuistoon. Nyt vietettävä ravintolapäivä on jo järjestyksessään jo viides, ja Munkkisaari on ollut joka kerta hyvin edustettuna.

Vihreässa Kanassa listalla on paitsi ravintolan nimikkoannosta vihreää currykanaa myös thaimaalaista sitruunakeittoa joko katkaravuilla tai kananrinnalla sekä kevätkääryleitä. Ravintola nousee Hernesaarenkadun varteen Luostaripuistoon ja pitää ovensa auki klo 11–23. Annosten hinnat pyörivät noin kahdeksan euron tienoilla.

B-Smokery tarjoaa perinteistä BBQ-possua, mutta uudella kastikkeella, sekä kokeilevaa savustettua kasvisruokaa. Ravintola on auki Hernesaarenrannan pienen punaisen mökin kulmilla klo 12–18 ja annosten hinnat liikkuvat kympin tietämissä.

Rantaravintola Overboard tarjoaa pitaleipiä ja hodareita Eiranrannan laineiden tuntumassa klo 12–18. Hinnat ovat nelisen euroa ja tuotot lahjoitetaan hyväntekeväisyyteen Suomen Mielenterveysseuralle.

Curry Wursti on kahden Helsingissä asuvan saksalaisen perustama aitoberliiniläinen makkararavintola. Tarjolla on käsintehtyä, Saksasta tuotua currywurstia ja chilicurrywurstia neljällä eri kastikevaihtoehdolla sekä patonkia, ranskalaisia ja juomia. Ravintola sijaitsee Hernesaarenkatu 11:ssä ja on auki klo 11–23, hintaluokka kahdeksan euroa.

Torikoju on kuuden suomalaisen muotoilijan versio suomalaisesta torikahvilasta. Tarjolla on hirvimakkara-, silakka- ja vuohenjuustoleipiä villiyrteillä höystettynä sekä uniikeilla kahvipannuilla keitettyä kahvia ja hyvin muotoiltuja pullia. Hintaluokka on neljä euroa ja kahvila on auki Nosturin vieressä Telakkakadulla klo 15–18 sään niin salliessa.

Monet ilmoittavat ravintolansa mukaan vasta viime tipassa, joten enemmänkin vaihtoehtoja saattaa olla luvassa. Ja ravintoloita on tietysti muuallakin kuin Munkkisaaressa. Pop up -ruokapaikkoja eri puolilta Helsinkiä ja kauempaakin voi etsiä Ravintolapäivän sivuilta tai Facebookista.

Kuvassa on thairavintola Vihreä Kana Luostaripuistossa ravintolapäivänä 21.8.2011.