Merikadun muurille tulossa portaat

Merikadun muuri

Rantakallionpuiston suunnitelmiin on merkitty portaat Merikadulta alas puistoon koirapuiston kulmalle. Puisto on muutoin rakennettu, mutta portaita ei ole näkynyt.

Projektipäällikkö Anne Tanhuanpää vastasi rakennusvirastolle lähettämääni tiedusteluun, että portaat rakennetaan tänä vuonna. Tarkempaa aikataulua hän ei ilmoittanut. Portaiden askelmat on suunniteltu toteutettaviksi luonnonkivipäällysteisinä.

Portaat tarjoavat kävely-yhteyden Rantakallionpuistosta ylös Merikadulle ja Eiraan sekä päinvastoin. Eiralaiset pääsevät portaita pitkin Eiranrannan aluekeräyspisteelle ja koirapuistoon kiertämättä Merikadun muuriosuuden ympäri.

Kuva on otettu Rantakallionpuiston koirapuistosta Merikadun muurille päin 29.2.2012.

Yksi kommentti tai paluuviite kirjoitukseen “Merikadun muurille tulossa portaat”

1. Pirjetta Kesseli 14.9.2013 klo 16:24:

Kiitos portaista – varsinkin vanhat asukkaat ovat odottaneet näitä ”oikoportaita” vuosikausia <3