Helsinkipuisto ylettäisi myös Hernesaareen

Pyhän Birgitan puisto, Eiranranta

Helsingin kaupunkisuunnitteluvirasto valmistelee Helsinkipuiston yleissuunnitelmaa. Suunnittelun tueksi kaupunkilaisilta kysytään, millaiseksi Helsinkipuiston tulisi kehittyä. Virastossa halutaan tietää, mitä uutta Helsinkipuisto voisi tarjota vapaa-ajan viettoon, kulkureittinä tai retkikohteena.

Suunniteltu Helsinkipuisto olisi usean eri osa-alueen muodostama kokonaisuus keskellä Helsinkiä. Se ylettäisi Haltialan pelloilta Vantaanjoen vartta pitkin Vanhankaupunginlahden ja Korkeavuorenselän kautta kantakaupungin etelärannoille ja saaristoon. Myös Eiranrannan ja Hernesaaren ranta-alueet kuuluisivat puistoon. Pituutta puistovyöhykkeellä olisi noin 20 kilometriä.

Kaupunkisuunnitteluvirasto järjestää Helsinkipuistosta avoimen keskustelutilaisuuden näyttely- ja infotila Laiturilla keskiviikkona 14.9. klo 17.30. Laituri sijaitsee vanhalla linja-autoasemalla osoitteessa Narinkka 2.

Helsinkipuistosta voi keskustella myös kaupunkisuunnitteluviraston keskustelusivuilla. Sivuilla on myös lisää tietoa siitä, mikä Helsinkipuisto on.

Helsinkipuiston kartta

Valokuvassa on Pyhän Birgitan puiston rantamaisemia Eiranrannassa. Kartassa näkyy Helsinkipuiston sijainti sekä puiston maisemalliset osa-alueet. Kartta on peräisin Helsingin kaupungin aineistopankista.