Hernesaarenranta palautuu ulkoilukäyttöön

Hernesaarenranta

Hernesaarenrannan eteläosa on ollut viimeiset kolme vuotta rakennusviraston katurakennustarvikkeiden säilöntäpaikkana. Tarvikkeet ovat kuitenkin talven aikana poistuneet alueelta, mutta aita on edelleen paikoillaan.

Kysyin rakennusvirastolta heidän kotisivujensa kautta, mitä alueelle on tarkoitus tulla jatkossa. Vastauksen sain tänään.

Projektinjohtaja Jarmo Ahonen kertoi, että ”alue palautetaan asukkaiden käyttöön keväällä kunhan saadaan aitaukset purettua lumen ja jään sisältä”. Pidemmällä aikavälillä alueen käyttö riippuu Hernesaaren kaavoituksesta.

Eli keväällä asukkaat voivat jälleen käyttää Hernesaarenrantaa ulkoiluun koko pituudeltaan.

Otin oheisen kuvan Hernesaarenrannasta 3.2.2010. Siinä alue on lumen peittämä. Kuten kuvasta näkyy, myös Hernesaaren kärjen sorakasat ovat talven aikana merkittävästi kutistuneet.