Seura valitsi uuden hallituksen

Munkkisaari-Hernesaari-Seura

Munkkisaari-Hernesaari-Seuran vuosikokous pidettiin torstaina 29.5. Betania-talolla. Kokouksessa käsiteltiin sääntömääräiset asiat. Yhdistyksen jäsenmaksu päätettiin pitää ennallaan 10 eurossa. Kannatusjäsenmaksu taloyhtiöille on 100 euroa.

Seura on kirjelmöinyt Aker-Yardsille liittyen Hylkeenpyytäjänkadun jalkakäytävän ja Munkkisaarenkadun vastaisen tiiliseinän likaisuuteen. Telakan toivottaisiin huolehtivan vastuullaan olevasta jalkakäytävästä paremmin ja pesevän tiiliseinän. Kaupunkiin päin ollaan oltu yhteydessä Munkkisaarenkadun valaistuksesta.

Seuran hallitukseen valittiin Antero Mäkinen, Merja Vuolteenaho, Niko Lipsanen, Aapo Rouhio, Saynur Imaditdin-Auer ja Heli Sirviö. Hallitus valitsi keskuudestaan Mäkisen puheenjohtajaksi, Vuolteenahon sihteeriksi ja Imaditdin-Auerin varapuheenjohtajaksi.

Kokouksen alussa kiinteistövälittäjä Arja Jalonen SKV:n Hietalahden toimistosta kertoi alueen kiinteistömarkkinoista. Asuntoministeri Jan Vapaavuoreen viitaten hän sanoi, että Helsingin kantakaupunki on asuntojen hintojen suhteen aivan oma maailmansa. Koko maata tai edes Helsinkiä koskevista tilastoista ei kantakaupungin asuntotilanteen seuraamisessa ole juurikaan iloa. Myyntiaikojen hän kertoi pidentyneen myös täällä.

Kokouksen jälkeen liikennesuunnittelija Kaisa Lahti alusti alueen liikennesuunnittelusta ja erityisesti Munkkisaarenkadun, Telakkakadun ja Tehtaankadun risteykseen suunnitteilla olevista liikennevaloista.