Hernesaareen esitetään rantasaunoja

Helsingin Sanomat kertoo 8.8., että Public Side -niminen yhtiö haluaisi perustaa Hernesaareen rantasaunakeskuksen. Saunala-niminen ”sauna- ja rantakulttuuri­keskus” käsittäisi 32 saunaa, joista osaa vuokrattaisiin lyhyeen käyttöön kenelle vain, osa taas olisi yksityisiä.

Kaupungin virkamiehet eivät HS:n mukaan suoraan tyrmää ideaa. Ongelmallista hankkeen kannalta kuitenkin on, että Hernesaaren itäranta, jolle saunayhteisöä suunnitellaan, on kaavoitettu puistoksi. Puistoksi se todennäköisesti myös jää, joten suunnitellulle paikalle hanke tuskin toteutuu.